Specialtilbuddet: Kahytten

Kahytten er et specialtilbud for børn med vanskeligheder inden for adfærd, kontakt og trivsel. Børnene har enten ingen- eller blandede diagnoser.

Beskrivelse

Kahytten er et socialpædagogisk tilbud, hvor fag, social træning og mestring er integreret gennem hele dagen. Der er 10 - 13 børn i Kahytten.

Undervisningen er helheds- og projektorienteret.

Målet er at skabe ro i barnet, så det igen kan inkluderes i andre skole- og fritidstilbud.
Fælles for alle børnene er, at de har brug for at udvikle deres selvforståelse og styrke deres selv gennem livgivende sociale- og relationelle samspil.

De ansatte har et tæt samarbejde for at løse de pædagogiske og undervisningsmæssige opgaver bedst muligt.

Børnene er hver i perioder til svømmeundervisning i Vildbjerg Sports- og Kulturcenter. Kahytten er en del af Sinding-Ørre Midtpunkt, som også omfatter skole, daginstitution og hal.

Det faglige team består af lærere med AKT-uddannelse, en pædagog, pædagogmedhjælpere og en ergoterapeut.