Værdigrundlag

Sinding-Ørre Midtpunkts værdigrundlag

Herning Kommunes værdigrundlag
Udfoldelsesfrihed – Økonomisk sans – God dømmekraft – Professionalisme
Se Herning kommunes Børne- og Ungepolitik:
Børne- og Ungepolitik (herning.dk)

Målsætning for Sinding-Ørre Midtpunkt
Midtpunktet er et kommunalt kulturcentrum. Midtpunktet tilbyder mulighed for kommunalt dagtilbud, folkeskole, kommunale og lokale ældretilbud samt idræts,- forenings- og kulturaktiviteter arrangeret af det lokale foreningsliv.

Midtpunktet danner en lokalemæssig ramme, der giver de mange forskellige brugergrupper mulighed for at styrke lokalområdets fælles kultur, som hele tiden påvirkes og udvikles af brugerne.

Fælles overordnet værdigrundlag for dagtilbud og skole
Anerkendende menneskesyn – engagement – fællesskab og helhed.

Fælles værdigrundlag
Hvepsereden-Midgaarden og Sinding skoles fælles værdigrundlag er gennem et samarbejde mellem børn, forældre, ansatte og ledelsen at skabe et trygt, inspirerende, anerkendende og udfordrende miljø.

Samarbejdet og samspillet skal kobles med engagement, åbenhed, ærlighed, gensidig respekt samt ligeværdighed, så der skabes en sammenhæng fra vuggestue til skoleliv.

Dette er nødvendige forudsætninger for børnenes alsidige udvikling. Ligeledes er det nødvendigt for at hvert enkelt barn får mulighed for at udvikle sig personligt, kreativt, fagligt og socialt.

Målsætning:

Målsætning